Doorgereisd naar Timaru - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Doorgereisd naar Timaru - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Doorgereisd naar Timaru

Door: Ad en Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

06 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Timaru

Ad is een paar keer de stad in geweest. Veel bouw- en herstelwerkzaamheden met name als gevolg van de aardbevingen zie foto van de rest van de kathedraal.
Omdat we het zat waren in Christchurch toch maar verder getrokken naar Timaru een plaatsje aan de oostkust ongeveer 160 Km zuidelijk van Christchurch.
Anjo daarna nog veel op bed maar vandaag een verbetering en we zijn op zoek gegaan naar de blauwe pinguïns bij Amoroa. Die waren echter uit vissen en zouden pas in de avond weer terugkomen. Voor niets een eind gereden, wel een mooie stek (zie foto).
Het weer is overigens uitzonderlijk goed met ruim 25 graden alhoewel de verwachtingen nu wat minder zijn.
Morgen (07/02) trekken we het binnenland in op zoek naar bergen en meren. We hebben met moeite geboekt bij Omarama vanwege Onafhankelijkheidsdag.

• 06 Februari 2017 - 08:27

Bea En Dirk:

Ha beiden, so far far away...
    Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat. Flink aan de gezonde exotische vruchten en veel slapen dan maar. En heel veel foto's en filmpjes maken dan maar van je solotripjes Ad !
    Pinguïns en 25 graden... blijf het moeilijk vinden om dat te combineren. IK kan me voorstellen dat die beetjes met dat mooie weer gaan zwemmen :-). Wel jammer dat jullie ze daardoor nog niet hebben kunnen zien maar het uitzicht is inderdaad adembenemend.

Geniet er van en blijf ons verrassen met die mooie plaatjes.

Groetjes Bea en Dirk

• 06 Februari 2017 - 14:49

Linda En Dilia:

Hoi Ad en Anjo,

Fijn om te horen dat je weer opgeknapt bent Anjo!

Wat een heerlijke temperatuur; mooie blauwe lucht op de foto!

Leuk om jullie zo te volgen,

Groetjes Linda en Dilia

• 06 Februari 2017 - 20:08

Jannie:

Hoi Ad en Anjo,

Wat leuk om jullie te volgen op deze manier. Alleen jammer van de valse start van Anjo maar een goede nachtrust kan wonderen doen. Hopelijk inmiddels alweer aan de betere hand.

Ad, we hebben je wel gemist op het jubileum feest van Salvo maar gaan er maar vanuit dat er nog meer feesten volgen waar je dan wel aanwezig kan zijn. :-)

Geniet van jullie vakantie en dan ga ik genieten van jullie verhalen en foto's.

• 06 Februari 2017 - 20:59

Anne Mieke:

Hallo Luitjes,
    Allereerst blij te vernemen dat jullie toch verder gereisd zijn. Van harte hopen we dat Anjo heel snel weer o.k. is. Blauwe pinguïns.... eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar nu wilden jullie uiteraard graag kennismaken. Jammer dat ze juist even niet te zien waren.
    Misschien later nog eens tijdens deze reis? Volgens wikipinguinpedia op meerdere plekken op het zuideiland te bewonderen. En inderdaad bewonderenswaardig.

Veel slapen, klein zonnetje pakken, goed eten, genieten, dat is hopelijk het recept waarmee jullie beiden zo vlug mogelijk op je best de reis kunnen hervatten. Ik duim ervoor!
    Groetjes van John en mij.