Wanaka via Hokitika naar Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Wanaka via Hokitika naar Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Wanaka via Hokitika naar Westport

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

16 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Westport

Dinsdag 14 en woensdag 15 februari
In Wanaka zijn we maar een nachtje gebleven. De volgende dag een prachtige maar lange rit met de auto naar Hokitika. Wat is het een prachtig land en wat zijn we bevoorrecht dat we deze reis kunnen maken.
Om half zeven kwamen we aan in een eenvoudig hotelletje. Alleen een kleine slaapkamer met de douche en het toilet op de gang. Maar wat was het er gezellig en gemoedelijk. Lekker gegeten in het café, waar we in gesprek raakten met een Australisch echtpaar en een paar stamgasten. De lokale bevolking is vaak moeilijk te verstaan. Ik denk dat ze een of ander dialect spreken, maar gelukkig vertaalde de Australische mevrouw het in normaal Engels.
Wel redelijk geslapen, want het was er heerlijk rustig, maar we zijn het niet meer gewend om in zo’n smal tweepersoonsbed te liggen. Wel romantisch op Valentijnsdag.

De volgende dag hebben we een wasdag ingepland. Er stond een droogmolen in de tuin en niet onbelangrijk de zon scheen en het waaide lekker. Nadat Ad de was opgehangen had, koffie gedronken in de tuin en daarna geo-cachen in het dorp. We hebben er 5 gevonden en ook nog lekker langs de oceaan gelopen.
’s Avonds weer in het café gegeten waar de stamgasten weer een gesprek met ons begonnen. Helaas geen Australiërs om het te vertalen dus het verliep nu wat stroever.
De eigenaar van het hotel vertelde dat zijn zoon in Haarlem woont. Hij was in Alkmaar op de kaasmarkt geweest en had over de Afsluitdijk gereden.

Donderdag 16 februari.
Op weg naar Westport. Wederom een prachtige rit langs de kust. Bij onze koffiestop langs de oceaan kwamen we in gesprek met 2 Canadezen. Hij kwam van Nieuw Zeeland en zij fietsten nu 2 maanden op het Zuider- en Noorder eiland en bezochten familie en vrienden.
Onderweg langs de Pancake Rocks gewandeld. Heel bijzonder.
We zitten nu in een klein vakantiehuisje op een park in Carters Beach. Het weer is prima. Onze buren komen van het Noorder eiland en zij liet ons een paar prachtige fotoboeken zien . Ze had werkelijk schitterende foto’s gemaakt, vooral van vogels, robben en pinguïns.
Voor het eten nog even naar een Robbenkolonie geweest. Er waren veel jonkies. Daarna naar de supermarkt en heeft Ad lekker gekookt.

• 16 Februari 2017 - 21:49

Anne Mieke:

Allemachtig wat is het mooi daar! Geniet ervan zoveel je kan!
    Groetjes van John en Anne Mieke.

• 17 Februari 2017 - 10:29

Dirk En Bea:

Ziet er schitterend uit allemaal. We volgen hier op afstand de ontwikkelingen in Christchurch, die bosbranden daar zijn indrukwekkend (en angstaanjagend) en we zijn blij dat jullie daar in elk geval niet meer in de buurt zitten. Maar hopen dat een en ander snel onder controle is.
    Geniet van de mooie natuur daar.

Groetjes Dirk en Bea

• 17 Februari 2017 - 19:11

Meta En Rik:

Hoi Ad en Anjo
    Als ik alles zo lees ben ik weer aan vakantie toe....en fijn te lezen
    of genoteerd te zien dat Anjo jouw kookkunsten begint te waarderen...
    Als het woord lekker uit haar pen komt wil dat heel wat zeggen ;-)
    ...maar geniet lekker van deze reis en wij pakken morgenavond
    een pintje bij Fred en Angela op jullie en deze wereldreis
    Hartelijke groeten en zeker namens de hele buurt...tis stil in de street

(Mail via website werkt weer)

• 19 Februari 2017 - 01:38

L&V:

Westport - Carters Beach ........ de foto's / google earth .... het doet denken aan Zuid Afrika. Onafzienbare ruimte, gevuld met schone lucht, die er - zo lijkt het - alleen voor jou is. Zou het waar zijn, dat het zuidelijk halfrond frisser is dan het noordelijke? Als je hier op het strand staat, weet je dat je naar Engeland kijkt - over een denkbeeldige A2 vol haastige boten. De Noordzee is bijna een industrieterrein; met vaarwegen, productieplatforms, energiemolens, visfabrieken en alle concurrentie die daar bij hoort. Vanaf Carters Beach (dat overigens ook in Canada bestaat) kan je eigenlijk alleen maar eindeloze rust zien. Je zou er zo maar kunnen vergeten wat haast is.