Van Westport via Takaka naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Van Westport via Takaka naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Van Westport via Takaka naar Picton

Door: Ad en Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

20 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Vrijdag 17 februari
De tweede dag in Carters Beach. ’s Morgens weer even terug gegaan naar de Robben kolonie. Onderweg een paar caches opgeraapt. Ad ging nog even verder voor een cache en ik zat in het gras met uitzicht op de oceaan. Plotseling doken er twee dolfijnen op. Geweldig! Er kwam nog een Nederlands stel langs en die konden er nog een foto van maken.
’s Middags heb ik lekker gerelaxt bij het huisje en is Ad nog even gaan cachen. Zelf gekookt en op tijd naar bed, de energie is nog niet op peil.

Zaterdag 18 februari
Op naar Takaka. Weer een prachtige rit. We verbazen ons elke keer weer hoe prachtig het land is. We hadden geboekt bij een B&B. Wendy kwam ons al tegemoet toen we de oprijlaan af kwamen. We hadden een slaapkamer met eigen badkamer. Verder mochten we hun huiskamer als de onze beschouwen. Aanvankelijk was ik daar niet zo kapot van, maar wat hebben we het leuk gehad die twee dagen. Het waren zulke aardige, gastvrije, belangstellende mensen! Oorspronkelijk kwamen ze uit Engeland. Ze zijn ongeveer 20 jaar geleden naar Nieuw Zeeland geëmigreerd. Hij is bioloog en zij verpleegkundige. Zij werkt regelmatig in ziekenhuizen (ook in Australië) en hij doet de B&B en heeft wat tijdelijke banen. Ze wonen er prachtig. Best een groot huis met een gigantische lapgrond er omheen.
Voor het eten zijn we nog even naar het strand geweest en hebben we voor de volgende dag de watertaxi gereserveerd. Daarna een pizza gegeten in Takaka. Het is daar een echte Hippie/Flower power gemeenschap. Wij zagen er erg degelijk uit in onze afritsbroeken en fleecevesten.

Zondag 19 februari
Op naar Totaranui. De watertaxi zou ons naar Medlands Beach brengen. Daar hadden we twee uur om te wandelen en dan konden we weer mee terug. Het was prachtig weer en de kust was paradijselijk. We hebben genoten! Zelfs het wandelen ging nu weer redelijk.
’s Avonds ergens aan de kust vis gegeten. Lekker buiten op het terras, het was nog steeds 20 graden.

Maandag 20 februari
Met pijn in ons hart afscheid genomen van ons gastgezin, op weg naar Picton. Het wordt saai, maar de weg er naar toe was weer prachtig. Op het eind kwamen we weer in een soort fjorden gebied.
We zitten nu in een motel. Het voordeel is dat het lekker ruim is en we koken zelf. Morgen de auto inleveren en een wandeling langs de kust maken. De 22e gaan we over met de Ferry naar Wellington.
Op naar het Noordereiland!!!!!

• 20 Februari 2017 - 09:15

Frans En Beth:

Wat een mooie ervaringen en leuke reis. Af en toe kijken we waar jullie uithangen via googlemaps en zo.

Blijf genieten, wij blijven volgen ;-)

• 20 Februari 2017 - 09:41

Marijke (zus):

Elke keer weer leuk om iets van jullie te horen! Wat een mooie foto's weer.
    Alhoewel ik dat touwbrugje wel eng vind, hopelijk wiebelde hij niet, ha ha.
    Hier is het ondertussen weer herfst aan het worden. Na een mooie week met veel zon.
    Dus geniet maar lekker daar! XX

• 20 Februari 2017 - 13:12

Truus:

Hoi Ad en Anjo,
    Nou het klinkt echt niet saai hoor. Heerlijk dat jullie zo genieten van al dat moois. Maar wat had je aan kleding aan gemoeten als je daar bij deze Flower /power gemeenschap had willen passen? Lijkt me wel spannend om zoiets te gaan zoeken bij onze volgende shopronde.
    Succes verder

• 20 Februari 2017 - 15:08

Marijke Vriendin:

Wat lijkt me dat leuk zo'n gastvrij gezin waar je met spijt afscheid van neemt! Ik hoop dat het Noordereiland net zo mooi is, goede reis verder. Hier is het herfst, druilerig. Nu met een kop nespresso en een chocolaatje (puur) in de stoel, dadelijk pak ik mijn borduurwerkje.....

• 23 Februari 2017 - 15:29

Theo Warmerdam:

Hallo ,Ad. En Anjo,
    Hopelijk een mooie overtocht beleefd. wellington is een mooie stad, alleen ontbreekt het aan cultuur uit oude tijden.
    Hier storm en regen, bij jullie hopelijk mooi weer.
    Groet,
    Addy en Theo