Picton via Wellington naar Hawera - Reisverslag uit Hawera, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Picton via Wellington naar Hawera - Reisverslag uit Hawera, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Picton via Wellington naar Hawera

Door: Ad en Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

24 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Hawera

Dinsdag 22 februari en woensdag 23 februari
De overtocht naar Wellington. Ad bivakkeerde op het dek en ik zat lekker binnen aan het raam. Beetje lezen en praten met een Engels echtpaar dat tegenover mij kwam zitten. Zij waren 30 jaar geleden van plan om naar Nieuw Zeeland te emigreren, maar het was er niet van gekomen. Nu ze hier eindelijk waren, hadden ze er spijt van dat ze niet doorgezet hadden. Ze maakten zich zorgen over de Brexit.
In Wellington aan gekomen , onze auto opgehaald en op weg naar onze Lodge. Waar we al bang voor waren, omdat het redelijk goedkoop was, werd bevestigd. De kamer was oké, een goed bed en ruim, maar de w.c. en douche op de gang. Veel jongeren ! Gelukkig waren ze ’s nachts rustig. Het was wel midden in het centrum, maar parkeren was onbetaalbaar voor de twee nachten die we daar geboekt hadden. We hebben de bagage in de kamer gezet en zijn gaan rijden tot er niet meer betaald hoefde te worden voor het parkeren. Dankzij de Tom Tom van Martie konden we onze Lodge weer terugvinden. Het was maar 2,7 km lopen, dus dat viel mee.
’s Nachts sinds dagen weer goed geslapen. We waren een aantal dagen geleden gestoken door de Sandfly’s en hebben daar behoorlijke jeuk van gehad.
In Wellington hebben we het nationaal museum bezocht en een stadswandeling gemaakt. Zelfs nog 5 caches gescoord. Aan het eind van de middag zijn we met de cable-car naar de botanische tuin gegaan. Prachtig!
Nog een paar Limburgers ontmoet, die ook aan het rondreizen waren.
Daarna op zoek naar een restaurant, kwamen we bij het Pravda aan met Lenin aan de muur. Heerlijk gegeten, maar wel wat prijzig. Daarom de fooi maar laten zitten.

Donderdag 24 februari
Weg uit Wellington, eerst nog 3 kwartier lopen om de auto op te halen maar dat heeft ons veel geld gescheeld.
We zitten nu in een B&B in Hawera. Bij Megan en Mark. Het is een mooi tuinhuisje met zitje en van alle gemakken voorzien. Toen we aankwamen hadden we zo onze twijfels want het ligt aan de rand van een industriegebied. Maar het is heerlijk toeven in hun tuin met een temperatuurtje van 24 graden.
We hebben net onze tonijnsalade op met knoflookbrood en daar kwam Megan aanlopen met twee enorme stukken chocoladetaart. Net zelf gebakken.
Morgen gaan we wandelen bij Mount Egmont. De eerste serieuze wandeling dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

• 24 Februari 2017 - 08:37

M3eta En Rik:

Hoi Ad en Anjo
    Mooie verhalen weer en Sanfly's en geen fooi en wel P-geld uitgespaard....
    Zo te lezen toch ook tijd om lekker te genieten ...foto's ook schitterend Hier alles ok
    en oppas-service in jullie huis gesignaleerd...Ok nog van harte gefeliciteerd met
    jullie buurvrouw Dilia....eindelijk weer wat drukte in de street
    Gisteren code oranje storm hier gehad maar merendeels langs de kustlijn
    en hier zijn de dakpannen blijven liggen
    Verder gaat alles z'n gangetje en wij missen jullie wel dus op tijd terugkomen !
    Heb het goed samen en geniet verder
    Hartelijke groeten Meta en Rik

• 25 Februari 2017 - 10:00

Marijke Vriendin :

Hoi Ad en Anjo,

Leuk dat jullie regelmatig gesprekjes hebben met mensen onderweg, dat maakt zo'n trip extra waardevol. Verder Alles goed hier, in jullie tuin gaan de narcisjes bloeien. Liefs uit Maartensdijk.