Van Tookanu via Rotorua naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Van Tookanu via Rotorua naar Whakatane - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Van Tookanu via Rotorua naar Whakatane

Door: Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

04 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Woensdag 1 maart
Op weg naar Rotorua. Onderweg eerst de Tuka Falls bekeken. Een enorme waterval en daar vlakbij de Craters of the Moon, een vulkanisch landschap met rook en stoom.
Daarna naar Wai – O- Tapu. Dat was pas echt een vulkanisch landschap. We hebben een rondwandeling van ruim een uur gemaakt en vielen van de ene verbazing in de andere. Grote Pools met kokend water in allerlei kleuren en overal kokende modder. Heel bijzonder.
In Rotorua hadden we voor een nacht een motelkamer geboekt. We kregen een gratis upgrade naar een 3 kamerappartement met een jacuzzi.
’s Avonds lekker Thais gegeten.

Donderdag 2 maart
Naar Whakatane.
Het plan was om naar de Hobiton movieset te gaan, maar we kwamen erachter dat we er niet op eigen houtje in konden en we hadden moeten reserveren. Bovendien was het 80 km omrijden dus daar hebben we maar vanaf gezien.
We zijn naar het Lake district gereden en we hebben een rondje om het blauwe meer gelopen. Halverwege de tocht had je uitzicht op het groene meer. Dit is een heilige plaats voor de Maori, daar kun je niet komen en is er ook geen recreatie mogelijk.
We zijn aangekomen in Whakatane en we hopen dat de tocht naar White Island, die we voor morgen geboekt hebben doorgaat. Dat hangt af van het weer.

Vrijdag 3 maart
Gelukkig, de weersomstandigheden waren goed. Om half acht verzamelen om met de boot naar White Island te gaan. De boottocht op zich was al leuk. We zagen dolfijnen, vliegende vissen en Jan van Genten. Aangekomen bij het vulkaaneiland, kregen we een helm en gasmasker. De helm was verplicht, het gasmasker naar behoefte. Het eerste stuk dat we liepen, hadden we hem niet nodig. Op een gegeven moment kwamen we aan bij de krater en waren we blij dat we hem op konden zetten. Veel stoom en dampen. Ik snap niet dat er tot 1914 mijnwerkers waren om zwavel te winnen. Het was er heel onaangenaam, maar wel spectaculair om op de rand van die krater te staan. Heel bijzonder om mee te maken.
’s Middags langs het strand gewandeld en nog even een cache gescoord bij de vlaggenmast van de kustwacht.

Zaterdag 4 maart
Een wandeling gemaakt met onderweg mooie uitzichten op Whakatane en de oceaan. Om ongeveer elf uur kwamen we bij het eerste uitzichtpunt. Daar zaten 3 ouderen op een bankje met een thermoskan koffie. Ze wonen in de buurt en waren met de auto naar dit punt gekomen om te genieten van de koffie en het uitzicht. Ze hadden nog een paar tips voor onze wandeling.
Morgen op weg naar Whitianga. We logeren bij Jennie’s B en B.

• 04 Maart 2017 - 08:14

Marijke Vriendin:

Mooi verhaal weer, ook dit doet me denken aan Ijsland, het vulkaanlandschap en de zwavellucht. Mooie foto's! Goede vakantie verder.

• 05 Maart 2017 - 19:58

Truus:

Wat een mooie en bijzondere foto`s weer. Zo te zien is het reuze genieten daar.
    Veel plezier verder.

• 06 Maart 2017 - 17:34

Dirk En Bea:

Wat een prachtige foto's weer. We zijn benieuwd naar alle verhalen.
    Nog even lekker genieten.