Omarama en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Omarama en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Omarama en Dunedin

Door: Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

09 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Woensdag 8 februari.
Vroeg op pad om Mout Cook te gaan bekijken. We vertrokken met een strak blauwe lucht, maar hoe dichter we bij kwamen hoe meer het betrok. Het begon zelfs wat te regenen, waarop we besloten om maar weer terug te rijden naar het mooie weer. Op naar de Clay Cliffs. Onderweg koffie gedronken en daar ontdekte Ad dat er op 400 meter een cache lag. Snel gevonden! Onze eerste in Nieuw Zeeland.
De Clay Cliffs ook snel gevonden. Ad heeft ze van heel dichtbij gezien en er tussendoor gelopen. Voor mij was het toch nog te ver lopen, de energie is nog niet op pijl.
Eind van de dag en begin van de avond heeft Ad nog 6 caches gescoord.

Donderdag 9 februari.
Vandaag naar Dunedin.
Onderweg de Mouraki Boulders gezien. Enorme stenen bollen die op het strand langs de oceaan liggen.
Dankzij een tip van Martie (waarvoor nog onze dank) gestopt bij Shag Point. Een prachtige plek waar een kolonie zeerobben bivakkeert.
In de loop van de middag gearriveerd in Dunedin. De Schotse stad met een prachtig station. Even door de stad gelopen, een terrasje gepakt en nu zijn we toe aan ons diner.

• 09 Februari 2017 - 10:48

Dinant:

Via 100% Pure New Zealand op de comp.
    bekijk ik de puntige rotsen en boulders.
    Ook nog de Blue Penguin Colony bezocht?
    Ga zo door. Leuk om te volgen.
    Anjo: advies : profiteer maximaal van de zon.
    Veel reisplezier!

• 09 Februari 2017 - 14:33

Theo Warmerdam:

Ik zie zo ons zelf weer reizen. Stenen bollen bekijken op het strand. Dunidin met het mooie stationgebouw in Schotse steil. Hier een heel gezellig Salvo feesr gehad afgelopen zaterdag
    Goed georganiseerd en veel positieve geluiden over de Time out.We hebben jullie gemist.
    Hier is het koud en guur weer, jullie missen niets wat dat betreft.Op naar Queenstown.

• 12 Februari 2017 - 19:25

Lucy:

Hoi, Ad en anjo,

fijn dat je weer opgeknapt bent, Anjo! Wat n schitterende foto's van de mooie natuur en de dieren daar ! Geniet er van !, groet, Lucy