Van Hawera naar Toonaku - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Van Hawera naar Toonaku - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Van Hawera naar Toonaku

Door: Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

28 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Turangi

Zaterdag 25 februari
De wandeling bij Mont Egmont was te doen. We waren allebei wel moe van deze 4 uur durende tocht, maar we moesten er nog even inkomen. Bovendien was het behoorlijk stijgen en dalen.

Zondag 26 februari
We hebben voor 3 nachten geboekt in Tokaanu, vlakbij Turangi bij Lake Taupo. We boeken nu wat verder vooruit, we hebben dan wat meer keus. We merken wel dat het hier op het Noorder Eiland wat rustiger is. We zien veel minder Japanners en ook zien we onderweg lang niet zoveel campers als op het Zuider Eiland.
De weg er naar toe hebben we gedaan via The Forgotten Highway. Een weg door een bijzonder landschap. Groene heuvels, maar heel apart ( zie foto ).
We kwamen aan bij ons motel. Een lekker ruim appartement met een picknicktafel en bankje ervoor. Lekker weer dus buiten gegeten.
Na het eten naar de Hot Pool. Vier hokjes, die op het terrein staan, met warm water. Thermaal baden. Ad was heel dapper maar ik vond het veel te heet. Gelukkig kwam er weer hulp want een andere vakantieganger (een Nieuw-Zeelander getrouwd met een Oostenrijkse) heeft ons even geleerd hoe we er koud water bij konden. Daarna elke dag met genoegen een poosje in het heilzame water doorgebracht.

Maandag 27 februari.
Vanavond gaan we Luke bellen. Dan is het in Nederland ochtend. Op tijd bellen voor hij naar school gaat.
We hebben de smaak van het wandelen weer te pakken dus we gaan het Tongariro National Park in. We lopen een stuk van de Alpine crossing door vulkanisch landschap.

Dinsdag 28 februari
We gaan het nationaal park weer in en lopen nu aan de voet van de vulkaan door het bos met veel varens. Onderweg nog even een lastig beekje om over te steken voor we bij de Tree Trunk Gorge aankomen. Droge voeten was hier niet mogelijk dus schoenen maar uit. Ik kwam niet meer bij want Ad liep enorm te piepen over koude voeten.
Weer terug kon hij lekker opwarmen in de Hot Pool.

• 28 Februari 2017 - 11:37

Dinant:

Een dappere doortocht Ad.
    Lekker weertje, zo te zien.
    Ga door. Veel plezier met z'n beiden!

• 28 Februari 2017 - 19:17

Wim T.:

Ziet er leuk uit Ad, maar doe je wel een beetje rustig aan.
    We willen niet dat je geblesseerd raakt :)

Geniet er verder van met z'n tweeën!

Wim

• 01 Maart 2017 - 06:29

Anne Mieke:

Mooie verhalen en mooie plaatjes. We zijn blij te lezen dat jullie het zo goed maken.
    Ik zie hier ook een nieuwe whats app profielfoto Ad!

Groetjes,
    John en Anne Mieke

• 01 Maart 2017 - 19:27

Linda En Dilia:

Hoi Ad en Anjo,

Wat fijn dat jullie zo genieten daar!

Prachtig om vanuit hier een beetje mee te reizen.

Maar Ad jij ben toch wadlopen gewend of is dat te lang geleden

• 03 Maart 2017 - 13:26

Corrie:

Ad en koude voetjes??? Wat krijgen we nu. En dan wordt je nog uitgelachen ook :)
    Veel plezier nog, blijf gezond, en we blijven jullie volgen.

• 04 Maart 2017 - 23:20

Lucy:

Jeetje zeg wat een mooie reis zeg! Het lijkt mij heerlijk om in dat lekkere warme water te vertoeven. Veel plezier nog daar! geniet van de prachtige natuur!

groet lucy envincent