Van Whakatane via Whitianga naar Whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Van Whakatane via Whitianga naar Whangarei - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Van Whakatane via Whitianga naar Whangarei

Door: Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

07 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Zondag 5 maart
Op weg naar Whitianga hebben we de Hot Water Beach aangedaan. Een strand waar je als het eb is kuilen kunt graven en dan komt er modderwater van 60 graden opborrelen. Helaas was het vloed toen wij er waren. Wel een mooi strand met een mooie blauwe oceaan maar weinig Hotwater. We zijn doorgereden naar Jennies B&B, we hadden wel genoeg heet water gezien de afgelopen dagen.
Jennie had 2 kamers en in de andere kamer zat een Engels echtpaar van onze leeftijd. Leuk om even met ze te praten. Zij maakten een reis van 3 maanden. Ze waren al in Dubai en Australië geweest. Nu deden ze 5 weken Nieuw Zeeland en tot slot nog 4 dagen Hong Kong.

Maandag 6 maart
Een mooie wandeling gemaakt van Hahei Beach naar Cathedral cove. We deden er iets meer dan een uur over. We liepen langs een rotsachtige kust met prachtige uitzichten over een blauwe oceaan. Bij Cathedral Cove, een uitgeholde rots zo groot als een kathedraal, lekker gerelaxt en in de oceaan gezwommen.
’s Avonds bij Jennie ontmoeten we twee meisjes uit California. Zij waren net gearriveerd en moesten nog beginnen aan hun reis van 4 weken. We konden ze nog wat tips geven.

Dinsdag 7 maart
Op weg naar Whangarei.
Voor het eerst in weken hoefde ik mijn zonnebril niet op. Het was bewolkt en onderweg ook nog wat regen gehad. Aangekomen bij ons vakantiehuisje wilden we naar de waterval lopen, maar het regende. Toen maar naar Ad zijn grootste hobby, de supermarkt. Inkopen gedaan voor rijst met een prutje, want we hebben een kooktoestel met maar 2 pitten.
Morgen op weg naar Paihia

• 07 Maart 2017 - 16:28

Theo Warmerdam:

Hallo Ad en Anjo,
    Leuk die reisverslagen. En zo herkenbaar voor ons. Als jullie het over de cathedral hebben zien we ons zelf daar ook weer lopen.
    whangenei is niet zo leuk. Snel door reizen naar het noorden.
    Wij vertrekken vrijdag voor onze vakantie.
    Nog veel plezier in het noorden en tot ziens.
    Groet, Addy en Theo