Van Wangarei via Paihia naar Kaitaia - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Van Wangarei via Paihia naar Kaitaia - Reisverslag uit Kaitaia, Nieuw Zeeland van Ad en Anjo Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Van Wangarei via Paihia naar Kaitaia

Door: Ad en Anjo

Blijf op de hoogte en volg Ad en Anjo

11 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Kaitaia

Woensdag 8 maart
Eerst een wandeling gemaakt rondom de haven van Whangarei. Deze haven is een toevluchtsoord voor oceaanzeilers. Er liggen veel en ook grote zeilboten. Daarna naar de Whangarei Falls, waar het water vanaf 26 meter naar beneden stort. Daar begon het te regenen, het viel met bakken uit de lucht.
Aangekomen in Paihia was het weer opgeknapt. Geluncht bij het strand en om een uur of vier een wandeling over de boulevard gemaakt.
’s Avonds Thais gegeten. Er liep daar een Nederlandse jongen in de bediening. Hij was al 6 maanden op reis en moest nu even 2 maanden werken om nog een tijdje op Zuider Eiland te kunnen vertoeven.

Donderdag 9 maart
De regen viel weer met bakken uit de lucht. We hebben de dag doorgebracht in de hotelkamer met lezen, puzzelen en bridgen. Ad heeft alvast wat foto’s weggegooid van de duizenden die er op de computer staan. Om vijf uur konden we nog even een frisse neus halen.

Vrijdag 10 maart
Door de stromende regen naar Kaitaia. Onderweg hebben we een museum bezocht in Waitangi. Op deze plek is in 1840 de overeenkomst tussen de Engelsen en de Maori’s getekend.
Aangekomen in Kaitaia werd het om vijf uur droog, dus we dachten laten we even door het dorp lopen en een cache scoren. Maar helaas na een half uurtje begon het weer te regenen.
We hebben bij de chinees gegeten. De ober deed heel erg zijn best. Hij adviseerde ons wat we het beste konden eten en op een gegeven moment sprak hij wat in op zijn mobiele telefoon en kon hij iets in het Nederlands zeggen. Dank je wel en goede avond. Ja, hij snapte wel hoe je een fooi binnenhaalt.

Zaterdag 11 maart
Hoera, het was droog. Op weg naar het noorden, naar Cape Reigna. Het zonnetje begon zelfs voorzichtig te schijnen. Het was wel een eind rijden, maar zeer de moeite waard. Op dit punt komen de Grote Oceaan en de Abel Tasmanzee samen. Bovendien is het een belangrijke plek voor de Maori’s. Hier betreden de geesten de onderwereld.
Op de Kaap en onderweg 7 caches gescoord.
Morgen rijden we naar de westkust naar Baylys Beach. Onderweg de Kauri-bomen bekijken en da dag daarop naar Auckland om de 14e terug te vliegen.

• 11 Maart 2017 - 09:06

Jan Nieuwenhuis:

Regen, dat klinkt bekend. Afgelopen week hebben we dat hier ook stevig gehad. Voelen we ons toch een beetje met elkaar verbonden. Maar ... na regen komt zonneschijn. Misschien dat je daar nog wat van krijgt. Hier zijn de vooruitzichten niet onaardig wat dat betreft.
    We wensen jullie nog een paar mooie dagen en een voorspoedige reis.
    Jan en Gabriëlle

• 11 Maart 2017 - 15:13

Frans En Beth:

ja regen genoeg paar dagen geleden.....hopelijk jullie nog wat mooie droge dagen voor de terugreis. onze reis naar de nieuwe woning is goed gegaan, altijd wat perikelen, maar kijk aan het internet en bellen en tv werkt al weer. Geniet van de laatste dagen en goede terugreis!!! We zitten nu 7 min per trein vanaf schiphol maar verwelkomen daar zal niet lukken, zo veel nog te doen haha, sorry. Hartelijke groet Beth en Frans

• 11 Maart 2017 - 15:35

Gonny Leenders:

Vandaag voor het eerst jullie blog gelezen. Ik wachtte alsmaar op jou Anjo, jij zei, dat ik vanzelf op de hoogte zou worden gesteld, tot dat ik ineens bedacht jullie gewoon op internet op te zoeken en het is gelukt. Ik ben nu alleen weken achter met lezen.
    Ik lees dan gelijk hoe 't met jullie is!
    En nu reizen jullie de 14e al weer terug! Hier in de Bilt bij Mens gaat alles goed. Er druppelen weer nieuwe cursisten binnen na een tijdje stilte. Vorige week zijn voor het eerst de ambtenaren weer geweest. De wethouder van D66 zat bij mij.
    Zijn jullie nog voor de verkiezingsdag thuis? Op de tv en radio alleen maar debatten.
    Het is hier vandaag en gisteren een beetje voorjaar, narcisjes en crocussen staan in bloei, eindelijk, ik verlang naar de zon!
    Ik wens jullie nog 'n paar goeie dagen!
    gonny

• 11 Maart 2017 - 22:58

Dinant:

In het park vandaag de mooie herinneringen op een rij zetten en dan
    de auto inleveren. Gave reis gehad toch!
    Groet,
    Dinant

• 12 Maart 2017 - 13:30

Corrie:

En zo zit het er alweer bijna op voor jullie. Zo leuk om jullie ervaringen te kunnen meelezen.
    Wat die Nederlandse jongen in Paihia betreft, dat klinkt bekend. Ferry heeft ook een jaar in Australië moeten overleven door te werken. Van appels plukken tot wc's schrobben in hostels!!
    Wat zij op jonge leeftijd hebben gedaan kunnen jullie nu lekker als pensionado doen. En dan gelukkig zonder wc's te schrobben ;)
    Geniet er nog even volop van en daarna een goede reis naar huis (nu niet ziek worden, Anjo ;)).
    En thuis veel succes met het organiseren van die duizenden foto's :) Er komt vast weer een prachtig album voor mooie herinneringen uit voort.
    Groetjes, ook van Lex

• 12 Maart 2017 - 16:29

Henk En Marjan:

Hallo Ad en Anjo,
    We hebben jullie mooie reis met veel plezier gevolgd. We hopen dat jullie nog een paar mooie dagen hebben, maar wij zullen toch blij zijn als het huis aan de Gruttolaan weer bewoond is.

• 12 Maart 2017 - 20:47

Wim T.:

Hoi Ad,
    Jullie reis is al weer bijna voorbij. Ben zelf ook nog even weg geweest maar dat was helaas maar één weekje. Gelukkig had ik wel meer zon dan jij de laatste week